Provant, provant, 1, 2, 3...

dimecres, 24 de novembre del 2010

Se'm moren les plantes

Des de fa tres dies el menjador i el balcó de casa se m’han omplert de plantes. Les vaig portar jo mateixa el diumenge amb un somriure i una pregunta: i ara què faig?

Doncs buscar a la xarxa consells per a principiants, que les plantes no parlen i no em diuen què necessiten. Porten un llibre d’instruccions amb uns dibuixets que, com em passa amb les rentadores, no entenc. A mi em cal una narració completa.

I ja m’he espantat, perquè es veu que s’han de trasplantar, podar, abonar i un llarg etcètera. Que s’havien de regar ja ho sabia, però quan? Quin és l’índex d’humitat adequat?

Coneixia la distinció entre plantes d’interior i d’exterior però això no s’acaba aquí perquè es veu que algunes són d’interior però no els hi agrada la llum del sol directe i d’altres se la cruspeixen. Algunes són d’exterior però com que són originàries de països tropicals s’han de protegir dels hiverns crus amb una manta tèrmica, com el meu nouvingut llimoner.

En definitiva, que som a dimecres i a la Calathea ja se li han socarrimat les fulles i crec que la campanula l’he de trasplantar si no vull que la seva existència tingui la durada d’un sospir de desamor. Mentre que al llimoner li pesen les llimones i llueix esllanguit i s’està palplantat al balcó, com fora de lloc.

A mi sí que se’m moren les plantes!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada